• Ενημέρωση για την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο

      Ενημέρωση για την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο
    • Παρουσίαση βιβλίου

      Παρουσίαση βιβλίου
    • Πρόγραμμα μαθημάτων

      Πρόγραμμα μαθημάτων
    • Επίσκεψη στη Μονή Λαζαριστών

      Επίσκεψη στη Μονή Λαζαριστών
    • ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΣΦΟΡΩΝ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΙΗΜΕΡΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΤΗΣ Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΣΤΗ ΛΕΥΚΑΔΑ

      ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΣΦΟΡΩΝ  ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΩΝ  ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΙΗΜΕΡΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΤΗΣ Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΣΤΗ ΛΕΥΚΑΔΑ
    • Επίσκεψη στη Βίλα Μπιάνκα

      Επίσκεψη στη Βίλα Μπιάνκα
    • Ευχές

      Ευχές

Το σχολείο μας στο 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο Σχολικής Ψυχολογίας

Το σχολείο μας συμμετείχε στο 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο Σχολικής Ψυχολογίας, με τον τίτλο «Το σχολείο (μάς) αλλάζει! Η συμβολή της Σχολικής Ψυχολογίας», αφού ο Διευθυντής κ. Δημήτρης Αδαμίδης πήρε μέρος στο στρογγυλό τραπέζι με τίτλο: » «Μάθηση και διδασκαλία σε ένα σχολείο που αλλάζει: προκλήσεις, δυσκολίες, προοπτικές».

Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων στο ΑΠΘ. Συγκεκριμένα, το Τμήμα Ψυχολογίας του ΑΠΘ σε συνεργασία με τον Κλάδο της Σχολικής Ψυχολογίας της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας διοργάνωσαν και πραγματοποίησαν ένα άκρως ενδιαφέρον συνέδριο, το οποίο παρακολούθησαν ψυχολόγοι, εκπαιδευτικοί, φοιτητές και άλλοι επιστήμονες. Η πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής, καθηγήτρια Ελευθερία Γωνίδα, διατύπωσε στο καλωσόρισμα της: «Θεωρούμε ότι το θέμα παραμένει πιο επίκαιρο από ποτέ καθώς η σχολική κοινότητα βίωσε πολύ μεγάλες αλλαγές την τελευταία διετία λόγω της πανδημίας, οι οποίες ήρθαν να προστεθούν στο ήδη πολλαπλώς μεταβαλλόμενο εκπαιδευτικό περιβάλλον. Έτσι, λοιπόν, το θέμα του συνεδρίου επιδιώκει να δώσει ένα διπλό μήνυμα, επίκαιρο και συνάμα διαχρονικό. Η σχολική κοινότητα βιώνει σήμερα μεγάλες αλλαγές ως αποτέλεσμα των αλλαγών που χαρακτηρίζουν την παγκόσμια κοινότητα (π.χ., νέες τεχνολογίες, παγκοσμιοποίηση, προσφυγικό και μετανάστευση, οικονομική ύφεση, κοινωνικές και πολιτικές αλλαγές, κτλ.). Επιπλέον, η κρίση της πανδημίας προκάλεσε μια πρωτόγνωρη κρίση στη σχολική κοινότητα, η οποία οδήγησε σε αλλαγή της μορφής διδασκαλίας (τηλεκπαίδευση) και σε κοινωνική αποστασιοποίηση μεταξύ των μελών της κοινότητας. Το σχολείο αλλάζει, λοιπόν, και καλείται να διαχειριστεί σημαντικές, συχνά πρωτόγνωρες, προκλήσεις που αφορούν τη διδασκαλία και τη μάθηση, τη σχολική προσαρμογή και την ψυχική υγεία των μελών του ως αποτέλεσμα των συνεχών και ραγδαίων αλλαγών, αλλά και των νέων επιστημονικών προσεγγίσεων για τη μάθηση και τη διδασκαλία. Ωστόσο, είναι η ίδια η σχολική κοινότητα η οποία μπορεί να αποτελέσει φορέα θετικών αλλαγών στις ζωές μαθητών και μαθητριών μέσα από τη διαμόρφωση ευνοϊκών περιβαλλόντων μάθησης και την ενδυνάμωση προστατευτικών παραγόντων, ώστε να προάγεται η κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη και η ψυχική υγεία των μελών της. Το σχολείο μάς αλλάζει, λοιπόν, καθώς μπορεί να συμβάλλει στην ανάπτυξη κριτικά σκεπτόμενων, κινητοποιημένων, αυτο-ρυθμιζόμενων, συνεργαζόμενων, κοινωνικά και συναισθηματικά επαρκών και ψυχικά ανθεκτικών μαθητών και μαθητριών αλλά και εκπαιδευτικών. Σε αυτή τη συγκυρία μεταβολών και ρευστότητας, η Σχολική Ψυχολογία συμβάλλει καθοριστικά στη διαμόρφωση μιας σχολικής κοινότητας που νοιάζεται και φροντίζει για τα μέλη της, έτσι ώστε αυτά να είναι σε θέση να διαχειρίζονται με επιτυχία τις μεγάλες προκλήσεις οι οποίες είναι σύμφυτες πλέον με την καθημερινή σχολική πραγματικότητα.» Η ανακοίνωση του διευθυντή εστίασε στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, στην προσπάθειά τους να βοηθήσουν τους πιο ευάλωτους μαθητές να ανταποκριθούν στις εκπαιδευτικές τους υποχρεώσεις, να αποκτήσουν πίστη στον εαυτό τους και να σχεδιάσουν το μέλλον τους με αισιοδοξία. Αν θέλετε μπορείτε να τη διαβάσετε, εδώ:

3ο-ΣΥΝΕΔΡΙΟ-ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ-ΣΤΡΟΓΓΥΛΟ-ΤΡΑΠΕΖΙ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *