• 11η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

      11η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού
    • ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ

      ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ
    • Εγγραφές 2024 -2025

      Εγγραφές 2024 -2025
    • Αγιασμός 2024 – 2025

      Αγιασμός 2024 – 2025
    • ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧ.ΜΟΝΑΔΑΣ 2023-2024

      ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧ.ΜΟΝΑΔΑΣ 2023-2024
    • ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΕΓΓΡΑΦΕΣ

      ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΕΓΓΡΑΦΕΣ
    • Ο Κινηματογράφος ως Εκπαιδευτικό Εργαλείο

      Ο Κινηματογράφος ως Εκπαιδευτικό Εργαλείο

Απολογισμός σχεδίου δράσης «Μαζί αποδομούμε τα στερεότυπα!»



Τη φετινή σχολική χρονιά υλοποιήθηκε στο σχολείο μας ένα διαθεματικό σχέδιο δράσης με τίτλο “Μαζί αποδομούμε τα στερεότυπα!” με στόχους: την κατανόηση του τρόπου με τον οποίο οι οικογένειες, το σχολείο, οι παρέες και άλλες κοινωνικές ομάδες διαμορφώνουν τους έμφυλους ρόλους, τον εντοπισμό και περιορισμό των στερεοτυπικών αντιλήψεων και προκατειλημμένων συμπεριφορών στην καθημερινή ζωή, την καταπολέμηση των προκαταλήψεων και των διακρίσεων βάσει φύλου, τη συνειδητοποίηση των  αρνητικών συνεπειών των στερεοτύπων φύλου στην αναπαραγωγή των ανισοτήτων ανάμεσα στα φύλα και ειδικότερα στην υποδεέστερη θέση των γυναικών.

Πιο συγκεκριμένα οι δράσεις που υλοποιήθηκαν ήταν οι εξής:

  • Στις 25 Νοεμβρίου με αφορμή την Ημέρα κατά της βίας εναντίον των γυναικών ξεκίνησε η υλοποίηση μιας σειράς δράσεων στο πλαίσιο διαφόρων μαθημάτων. Πιο συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου στη διάρκεια μίας ή και περισσότερων διδακτικών ωρών προσπάθησαν να ενσωματώσουν στο μάθημά τους κάποια δράση σχετικά  με την έμφυλη βία ή να κάνουν ένα μικρό αφιέρωμα με στόχο την ευαισθητοποίηση και την αφύπνιση των μαθητών και μαθητριών σχετικά με ένα ζήτημα που δυστυχώς είναι στην επικαιρότητα καθημερινά το τελευταίο διάστημα. 
  • Στις 18 Ιανουαρίου εκπρόσωποι του ΚΕΘΙ επισκέφτηκαν το σχολείο μας και υλοποίησαν εκπαιδευτικές δράσεις στα τμήματα της Α΄ τάξης. Έκαναν πρώτα μία σύντομη θεωρητική παρουσίαση στους μαθητές και τις μαθήτριες του κάθε τμήματος σχετικά με τα στερεότυπα φύλου για να τους εξοικειώσουν με την ορολογία. Στη συνέχεια τους χώρισαν σε ομάδες και ανέθεσαν σε κάθε ομάδα να κάνει μία μελέτη περίπτωσης και να παρουσιάσει στην ολομέλεια τις απόψεις της. Μετά  από κάθε παρουσίαση ακολουθούσε συζήτηση η οποία έδωσε την ευκαιρία να αναδυθούν οι αντιλήψεις των μαθητών/τριών για το θέμα, να εκφράσουν τις απόψεις τους και τους προβληματισμούς τους και να λύσουν απορίες που τους γεννήθηκαν.
  • Στις 27 Ιανουαρίου 2023 μαθητές και μαθήτριες της Β΄ και Γ΄τάξης παρακολούθησαν τη θεατρική παράσταση του Μικρού Βορρά #supportHara η οποία προσέγγισε με τρυφερότητα και ευαισθησία το θέμα της έμφυλης βίας στο σχολικό περιβάλλον, κάνοντας χρήση του Θεάτρου – Forum. Με βάση την υπόθεση του έργου μία μαθήτρια βιώνει την πιο βάναυση μορφή της έμφυλης βίας από εκείνον που ερωτεύτηκε και στη συνέχεια φοβάται να μιλήσει για όσα της έχουν συμβεί. Βιώνει το μεγάλο αδιέξοδο. Στο σημείο αυτό ξεκινάει το Θέατρο – Forum. Οι  μαθητές/τριες που παρακολούθησαν την παράσταση προσπάθησαν να βοηθήσουν τη Χαρά και μέσα από την ενεργή συμμετοχή τους διδάχθηκαν πολλά.
  • Στις 13 Φεβρουαρίου, τις 23 Μαρτίου και 12 Μαΐου υλοποιήθηκαν εκπαιδευτικές παρεμβάσεις στα τμήματα της Γ΄τάξης από τις υπεύθυνες του Δικτύου Άλφα, κα. Φωτεινή Μαρόγλου, και την κα. Αθηνά Λαγουμάκη. Οι μαθητές και οι μαθήτριες  συμμετείχαν σε μία σειρά από δραστηριότητες σχετικά με τα έμφυλα στερεότυπα καθοδηγούμενες από τις ψυχολόγους του Δικτύου.
  • Στις 6 Μαρτίου με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού ξεκίνησε  μια νέα σειρά δράσεων στο πλαίσιο διαφόρων μαθημάτων κυρίως Γλώσσας και Μαθηματικών εστιάζοντας κυρίως στον διαδικτυακό σεξιστικό λόγο και την παρενόχληση που αποκτά άλλες διαστάσεις μέσω διαδικτύου.
  • Στις 8 Μαρτίου με αφορμή την Ημέρα της Γυναίκας υλοποιήθηκαν δράσεις, όπως η παρουσίαση αποτελεσμάτων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που έλαβαν χώρα σε όλη τη διάρκεια του διδακτικού έτους στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών από μετάφραση με θέμα τη θέση της γυναίκας διαχρονικά και τη σύγκριση  με το σήμερα.
  • Στις 23 Μαρτίου έγινε εκπαιδευτική παρέμβαση από εκπροσώπους της Αντιγόνης, Κέντρου Πληροφόρησης & Τεκμηρίωσης για τον Ρατσισμό, την Οικολογία, την Ειρήνη και τη Μη-Βία,  σε τμήματα της Α΄ τάξης με στόχο την αποδόμηση των έμφυλων στερεοτύπων.
  • Στην αρχή και στο τέλος της δράσης οι μαθητές/τριες απάντησαν σε ερωτηματολόγια με στόχο την ανίχνευση στερεοτυπικών αντιλήψεων και της διακρίβωσης αλλαγής στάσεων και αντιλήψεων.

Οι δράσεις βρίσκονται αναρτημένες σε έναν ηλεκτρονικό πίνακα με στόχο τη  διάχυση των αποτελεσμάτων τους στην ευρύτερη κοινότητα.  

https://el.padlet.com/nancy_papa/padlet-x6zzbdxxpjytdq2o

Made with Padlet

Παρόλο που οι αλλαγές στάσεων και αντιλήψεων είναι δύσκολο να επιτευχθούν και να ανιχνευτούν σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα, ωστόσο διαπιστώθηκε τόσο από τις συζητήσεις με μαθητές και μαθήτριες όσο και από τη συμπλήρωση των τελικών ερωτηματολογίων μία αλλαγή στο ποσοστό των στερεοτυπικών αντιλήψεων για τον ρόλο των φύλων, γεγονός που δείχνει την ανάγκη συνέχισης της δράσης και το επόμενο σχολικό έτος.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *