• ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧ.ΜΟΝΑΔΑΣ 2023-2024

      ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧ.ΜΟΝΑΔΑΣ 2023-2024
    • ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΕΓΓΡΑΦΕΣ

      ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΕΓΓΡΑΦΕΣ
    • Ο Κινηματογράφος ως Εκπαιδευτικό Εργαλείο

      Ο Κινηματογράφος ως Εκπαιδευτικό Εργαλείο
    • Τί κάνω μετά το γυμνάσιο

      Τί κάνω μετά το γυμνάσιο
    • Τελετή αποφοίτησης της Γ΄ τάξης 2024

      Τελετή αποφοίτησης της Γ΄ τάξης 2024
    • «Μαθηματική στρατηγική … στα επιτραπέζια παιχνίδια»

      «Μαθηματική στρατηγική … στα επιτραπέζια παιχνίδια»
    • Σχολεία στον κόσμο

      Σχολεία στον κόσμο

Οι πρόσφυγες συμμαθητές/ τριες μας μάς διδάσκουν τη γλώσσα τους! 21 Φεβρουαρίου: Παγκόσμια ημέρα μητρικής γλώσσας

Το 1999, η Γενική Συνέλευση της Unesco καθιέρωσε την 21η Φεβρουαριου ως Παγκόσμια Ημέρα Μητρικής Γλώσσας προκειμένου να προωθήσει την ειρήνη και την πολυγλωσσία σε όλο τον κόσμο και να προστατεύσει όλες τις μητρικές γλώσσες. Αφορμή στάθηκε η Σφαγή της Ντάκα στις 21 Φεβρουαρίου 1952, όταν φοιτητές του Ανατολικού Πακιστάν ξεσηκώθηκαν, στα πλαίσια του «Γλωσσικού Κινήματος», για να εμποδίσουν την απαγόρευση της γλώσσας τους Μπενγκάλι και την υιοθέτηση της επίσημης γλώσσας του Πακιστάν, Ουρντού.(βλ. σχετικά International Mother Language Day | UNESCO).

Το 1ο Γυμνάσιο Αμπελοκήπων, στις 24 Φεβρουαρίου 2023, πραγματοποίησε δράση για την Παγκόσμιας Ημέρα Μητρικής Γλώσσας στο πλαίσιο του προγράμματος «Σχολεία για όλους – Συμπερίληψη Παιδιών Προσφύγων στα Ελληνικά Σχολεία». Οι μαθητές του τμήματος ένταξης σε συνεργασία με τη φιλόλογο, Τσατσούλη Πηνελόπη και την υποστήριξη του Διευθυντή του σχολείου, Αδαμίδη Δημητρίου, προετοίμασαν τη μικροδιδασκαλία τους, την οποία και παρουσίασαν στους συμμαθητές τους. Ρόλο δασκάλου ανέλαβαν οι μαθήτριες Ριχάμ Λάμπο από τη Συρία και Γελισαβέτα Ντερντέριαν από την Ουκρανία. Η μικροδιδασκαλία τους περιλάμβανε τη γνωριμία των μαθητών με την Αραβική και Ουκρανική γλώσσα., το αλφάβητο, τον τρόπο γραφής και βασικές εκφράσεις. Η μικροδιδασκαλία στάθηκε αφορμή διαλόγου τόσο γύρω από τις διαφοροποιήσεις των γλωσσών και τις διαφορετικές εκπαιδευτικές προσεγγίσεις, όσο και κυρίως γύρω από τις ιστορίες των παιδιών προσφύγων και τη σημασία της μητρικής γλώσσας.

Τη δράση παρακολούθησαν η Σύμβουλος Εκπαίδευσης Προσφύγων, κ. Άννα Πασχαλίδου και η επιμορφώτρια του Προγράμματος «Σχολεία για όλους», κα. Γιώτα Γκάτση οι οποίες σε ρόλο μαθητή, συμμετείχαν ενεργά, υποστηρίζοντας την εκπαιδευτική διαδικασία.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *