• ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ – ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ

      ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ – ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ
    • ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ Γ ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΚΙΝ/ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΕΞΗΣ ΜΙΝΩΤΗΣ

      ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ Γ ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΚΙΝ/ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΕΞΗΣ ΜΙΝΩΤΗΣ
    • ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ 1η ΕΠΑΣ ΘΕΣΣ/ΝΙΚΗΣ

      ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ 1η ΕΠΑΣ ΘΕΣΣ/ΝΙΚΗΣ
    • Ενημέρωση για την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο

      Ενημέρωση για την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο
    • Παρουσίαση βιβλίου

      Παρουσίαση βιβλίου
    • Πρόγραμμα μαθημάτων

      Πρόγραμμα μαθημάτων
    • Επίσκεψη στη Μονή Λαζαριστών

      Επίσκεψη στη Μονή Λαζαριστών

Παρακολούθηση της θεατρικής παράστασης «Ξέρεις πώς νιώθω;»

Με αφορμή την την Παγκόσμια Ημέρα «Ενδοσχολικού Εκφοβισμού και της Εξωσχολικής Βίας» το Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης Europe Direct της Κοινωφελούς Επιχείρησης Δήμου Θεσσαλονίκης με την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας, έδωσε το λόγο στους μαθητές της Β΄βάθμιας εκπαίδευσης που, άμεσα ή έμμεσα, έχουν βιώσει απειλή ή και βία και τους παρακίνησε να γράψουν μια επιστολή.

Το γράμμα του κάθε μαθητή είχε την πρωτοτυπία να μην αναφέρεται θεωρητικά στο φαινόμενο αλλά να απευθύνεται στον άνθρωπο ή την ομάδα εκείνη που τον έκανε να νιώσει δυσαρέσκεια, φόβο, μειονεξία ή οποιοδήποτε άλλο αρνητικό συναίσθημα.

Η επιστολή που ο κάθε μαθητής αποφάσισε να γράψει, στόχο είχε να αναδείξει τα συναισθήματα του συμμετέχοντος, είτε αυτό αφορά στην επεξήγηση από πλευράς θύτη των κινήτρων του, είτε στην παρουσίαση των δικών του αντιδράσεων.

Το «γιατί» μαζί κι άλλα αναπάντητα ερωτήματα, ο θυμός, η αίσθηση αδικίας, καταπίεσης, μη-αποδοχής από τις επιστολές των μαθητών συγκεντρώθηκαν και δραματοποιήθηκαν σε μία θεατρική παράσταση με τίτλο «Ξέρεις πώς νιώθω;¨.

Τη Δευτέρα 1 Απριλίου μαθητές και μαθήτριες της Β΄τάξης του σχολείου μας, που συμμετείχαν στη δράση με την καθοδήγηση της καθηγήτριας τους, κ. Παπαχρήστου Αθανασίας, είχαν τη χαρά και την τιμή να παρακολουθήσουν τη θεατρική αυτή παράσταση. Τους μαθητές συνόδευσαν επίσης η κ.Μαυροματίδου Θεοδώρα και ο κ.Λουλούδης Αθανάσιος. Τα έντονα συναισθήματα που προκάλεσαν τα κείμενα των συμμαθητών τους κράτησαν αμείωτη την προσοχή τους καθόλη τη διάρκεια της παράστασης. Στο τέλος, μικροί και μεγάλοι θεατές συγκλονισμένοι από όσα διαδραματίστηκαν επί σκηνής έφυγαν με το ανακουφιστικό αίσθημα ότι κανένας δεν είναι μόνος του. Υπάρχουν πολλοί φορείς που μπορούν να προσφέρουν άμεση βοήθεια. Περισσότερες πληροφορίες εδώ Επίσης πολύ χρήσιμη είναι το live chat, δηλαδή η ζωντανή επικοινωνία που παρέχεται στην ιστοσελίδα www.livewithoutbullying.com για μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς.

Στο τέλος της παράστασης ακολούθησε ξενάγηση στους χώρους του Βαφοπούλειου. Οι μαθητές και οι μαθήτριες δήλωσαν πραγματικά ενθουσιασμένοι, όταν βρέθηκαν στο αρχείο του Βαφόπουλου και άκουσαν με μεγάλη προσοχή τις πληροφορίες που τους δόθηκαν σχετικά.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες αποτύπωσαν τις εντυπώσεις τους σε φύλλα αξιολόγησης  που συμπλήρωσαν μετά την επίσκεψή τους στο Βαφοπούλειο. Η πλειονότητα των μαθητών εκφράστηκε με πολύ θετικά σχόλια για την παράσταση. Τους δημιούργησε συναισθήματα θλίψης, συγκίνησης, λύπης, θυμού, έκπληξης αλλά και φόβου για τη βία που κάποιοι ασκούν στους πιο αδύναμους. Είναι αξιοσημείωτο ότι ένας μεγάλος αριθμός μαθητών επισημαίνει ότι μετά τη δράση αυτή συνειδητοποίησε πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος του παρατηρητή σε μία πράξη σχολικού εκφοβισμού, καθώς έχει μερίδιο ευθύνηςγια αυτό που συμβαίνει μπροστά του.
Χαρακτηριστικά σημειώνουν  μαθητές:«…έχω δει να δέχονται bullying αρκετά παιδιά αλλά δεν έκανα ποτέ κάτι.Τώρα κατάλαβα ότι ο θύτης και ο παρατηρητής έχουν το ίδιο μερίδιο ευθύνης για αυτό που συμβαίνει.»»…είδα πόσο σημαντικό είναι να μιλάς και να μην φοβάσαι να ζητήσεις βοήθεια από κάποιον μεγαλύτερο…»
«Έμαθα να αντιδράω, όταν βρίσκομαι στη θέση του παρατηρητή αντί να κάθομαι να κοιτάω και να μην κάνω κάτι…Έμαθα να βοηθάω αυτούς που δέχονται τον σχολικό εκφοβισμό και να τους υποστηρίζω.»»Μου άρεσε αυτή η εφαρμογή για το κινητό που σου δίνει βοήθεια.»

Κλείνοντας, αξίζει να αναφερθεί ότι όλα τα παιδιά που συμμετείχαν  είπαν ότι τέτοιες δράσεις τους βοηθούν περισσότεροαπό ότι ένα μάθημα ή μια ομιλία σχετικά με τον σχολικό εκφοβισμό και θα ήθελαν να επαναληφθεί.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *