• ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧ.ΜΟΝΑΔΑΣ 2023-2024

      ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧ.ΜΟΝΑΔΑΣ 2023-2024
    • ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΕΓΓΡΑΦΕΣ

      ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΕΓΓΡΑΦΕΣ
    • Ο Κινηματογράφος ως Εκπαιδευτικό Εργαλείο

      Ο Κινηματογράφος ως Εκπαιδευτικό Εργαλείο
    • Τί κάνω μετά το γυμνάσιο

      Τί κάνω μετά το γυμνάσιο
    • Τελετή αποφοίτησης της Γ΄ τάξης 2024

      Τελετή αποφοίτησης της Γ΄ τάξης 2024
    • «Μαθηματική στρατηγική … στα επιτραπέζια παιχνίδια»

      «Μαθηματική στρατηγική … στα επιτραπέζια παιχνίδια»
    • Σχολεία στον κόσμο

      Σχολεία στον κόσμο

Εργαστήρι δημιουργικής γραφής : από την ανάγνωση …στη συγγραφή

Είναι γεγονός ότι η εποχή μας χαρακτηρίζεται από το διαδίκτυο , την ανάπτυξη της τεχνολογίας , τους γρήγορους ρυθμούς. Χαρακτηριστικά που είναι εξ ορισμού αντίθετα από την ανάγνωση ενός βιβλίου, την καταγραφή των σκέψεών μας γενικότερα την επαφή τη δική μας αλλά και των μαθητών με τη γραφή. Ξεκινώντας λοιπόν από αυτό  το δεδομένο οι καθηγήτριες του μαθήματος της  Νεοελληνικής Λογοτεχνίας κυρίες  Καλούδη Β., Μαυροματίδου Θ. και Μουρατίδου Αθ. και η καθηγήτρια Γερμανικών του σχολείου μας , κα Γκουλιαμπέρη Αν. αποφάσισαν να φέρουν τους μαθητές σε επαφή τόσο με τη συγγραφή όσο και με την προώθηση της φιλαναγνωσίας  μέσα από το ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ : από την ανάγνωση… στη συγγραφή.

Το πρώτο βήμα για να ξεκινήσει το εγχείρημα ήταν η ανίχνευση των γνώσεων και των εμπειριών τους σχετικά με το βιβλίο και τη συγγραφή μέσα από ένα ερωτηματολόγιο . Την αποτύπωση των αποτελεσμάτων μπορείτε να τη διαβάσετε παρακάτω:h

Μετά από ποικίλες δράσεις (επισκέψεις σε εκθέσεις έργων τέχνης, σε δημοτικές δανειστικές βιβλιοθήκες , οργάνωση παρουσίασης λογοτεχνικού βιβλίου αλλά και συμμετοχή στις δημιουργικές εργασίες των αντίστοιχων μαθημάτων ) με πολλή χαρά μπορούμε να παρουσιάσουμε τις παρακάτω εργασίες και δημιουργίες των μαθητών μας.

Τους αξίζουν πολλά συγχαρητήρια για τη διάθεση, τον ενθουσιασμό, για το χρόνο που διέθεσαν, επίσης γιατί ανέτρεψαν τα αρχικά αποτελέσματα του ερωτηματολογίου.

Ευχαριστούμε για τη συνεργασία ! Ελπίζουμε και στην επόμενη χρονιά να υπάρχει η ίδια καλή διάθεση από όλους.

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης: Εργαστήρι Δημιουργικής Γραφής: «Από την Ανάγνωση … στη Συγγραφή» και του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Α΄ Γυμνασίου οι μαθητές δημιούργησαν τα δικά τους παραμύθια , ιστορίες.
Πιο συγκεκριμένα με αφορμή την ενότητα Λαογραφικά και τα κείμενα « Το πιο γλυκό ψωμί» και «Ο Φτωχός και τα γρόσια» διδάχτηκαν το λαϊκό παραμύθι, τη λαϊκή αφήγηση. Προβλήθηκε οπτικοακουστικό υλικό (ppt) και δόθηκαν πληροφορίες (έντυπο υλικό) σχετικά με τη δομή του παραμυθιού , τους χαρακτήρες-ήρωες , τους κανόνες στους οποίους υπακούει (γλωσσικούς
υφολογικούς) αλλά και τους στόχους που έχει.
Μετά από συζήτηση με την ολομέλεια της τάξης και καταιγισμό ιδεών για το θέμα ,τους ήρωες και τα μηνύματα που θέλουν να προβάλλουν, οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και ξεκίνησαν να γράφουν το δικό τους παραμύθι-λαϊκή αφήγηση. Οι εργασίες ολοκληρώθηκαν στο σπίτι . Κοινός
παρονομαστής όλων των ιστοριών και επιδιωκώμενοι στόχοι :
Η εικονογράφηση, το δίδαγμα -μήνυμα προς τον αναγνώστη και το αίσιο τέλος της ιστορίας.

https://issuu.com/atmouratidou/docs/_e508bc8172e011  

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας της Β΄Γυμνασίου και σε συνδυασμό με τη δράση «Εργαστήρι Δημιουργικής Γραφής : «Από την ανάγνωση … στη συγγραφή» μελετήσαμε ,σχολιάσαμε και αναλύσαμε το απόσπασμα « Ο Κάσπαρ Χάουζερ στην έρημη χώρα» από το μυθιστόρημα του Δ. Χατζή « Το Διπλό Βιβλίο». Μιλήσαμε για τη μετανάστευση , τις
δυσκολίες των μεταναστών καθώς και για τις αιτίες που οδηγούν τους ανθρώπους να μεταναστεύσουν. Με αφορμή τη φωτογραφία που συνοδεύει το κείμενο από το έργο « Το Κουτσό» του Βλάση Κανιάρη οι μαθητές και οι μαθήτριες κατά τη διάρκεια του μαθήματος στην τάξη εμπνεύστηκαν και έγραψαν τα δικά τους κείμενα. Κάτω από τη φωτογραφία του ολοκληρωμένου έργου που τους δόθηκε προσπάθησαν να «ζωντανέψουν» κάποιον από τους μετανάστες. Του έδωσαν πρόσωπο, γέμισαν τις βαλίτσες του με αντικείμενα και αφηγήθηκαν τη δική του ιστορία.
Ένα μικρό δείγμα από τις εργασίες των παιδιών υπάρχει στον παρακάτω σύνδεσμο του Padlet Ένα έργο τέχνης ζωντανεύει (padlet.com)

https://padlet.com/vakal/padlet-pclfwerq9o6buiccΝ

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης: Εργαστήρι Δημιουργικής Γραφής: «Από την Ανάγνωση …στη Συγγραφή» και του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Γ΄ Γυμνασίου οι μαθητές δημιούργησαν έργα ζωγραφικής και έγραψαν ποιήματα (δίστιχα και τετράστιχα) σε δεκαπεντασύλλαβο στίχο με ομοιοκαταληξία.
Πιο συγκεκριμένα οι μαθητές κατά τη διδασκαλία του έργου της Κρητικής Λογοτεχνίας «Ερωτόκριτος» διδάχτηκαν ένα αφηγηματικό ποίημα σε ιαμβικό δεκαπεντασύλλαβο στίχο με ομοιοκαταληξία. Παρουσιάστηκε η υπόθεση του Ερωτόκριτου και προβλήθηκε οπτικοακουστικό υλικό (πίνακες ζωγραφικής εμπνευσμένοι από το έργο και μελοποιημένα αποσπάσματα). Δόθηκαν πληροφορίες σχετικά με το στίχο, το μέτρο και την ομοιοκαταληξία στην ποίηση. Οι μαθητές εργάστηκαν ομαδικά. Χωρίστηκαν σε ομάδες (ζωγράφοι – ποιητές) και ανέλαβαν να ζωγραφίσουν εικόνες-σκηνές από τον Ερωτόκριτο και να γράψουν για κάθε ζωγραφιά ποιήματα σε δεκαπεντασύλλαβο στίχο με ομοιοκαταληξία.
Οι επιδιωκόμενοι στόχοι:
Η δημιουργία έργων ζωγραφικής από τους μαθητές, η παραγωγή ποιητικού λόγου και η διαπίστωση ότι ένα έργο ζωγραφικής οδηγεί σε ποιητική δημιουργία.

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης: Εργαστήρι Δημιουργικής Γραφής: «Από την Ανάγνωση … στη Συγγραφή» και του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας σε συνδυασμό με την επαφή των μαθητών με έργα τέχνης οι μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου παρακολούθησαν στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης (Μονή Λαζαριστών) το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, «Έκθεση:Σολομόν Νικρίτιν(1898-1965).Ακούγοντας τη ζωή» και έγραψαν κείμενα δημιουργικής
γραφής έχοντας ως πηγή έμπνευσης ένα έργο ζωγραφικής του καλλιτέχνη.
Πιο συγκεκριμένα κατά την επίσκεψή τους στο μουσείο οι μαθητές προσέγγισαν με βιωματικές δράσεις τα έργα του Σολομόν Νικρίτιν. Παρατήρησαν και περιέγραψαν τα έργα ζωγραφικής, επιχείρησαν να τα ερμηνεύσουν και να εκφράσουν τα συναισθήματά τους και σχολίασαν τα εκφραστικά μέσα του καλλιτέχνη.
Μετά από συζήτηση στην τάξη αφού εξέφρασαν και οι μαθητές τις δικές τους απόψεις και προτιμήσεις, επιλέχτηκε ένα έργο του καλλιτέχνη και δόθηκε το θέμα της εργασίας δημιουργικής γραφής. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και άρχισαν να συνεργάζονται και να γράφουν τα κείμενά τους τα οποία ολοκλήρωσαν στο σπίτι.
Οι επιδιωκόμενοι στόχοι:
Η σύνδεση των έργων ζωγραφικής με την παραγωγή λόγου και η ανάπτυξη της δημιουργικής φαντασίας των μαθητών.

https://issuu.com/schoolp/docs/_-_.docx

ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Στα πλαίσια του μαθήματος της γερμανικής γλώσσας και με αφορμή το
κεφάλαιο 2 του βιβλίου Deutch ein Hit 2, στο οποίο παρουσιάζεται μία
γερμανική πόλη, το Μόναχο, δημιουργήσαμε ένα παιχνίδι λέξεων μέσα από
το οποίο οι μαθητές/τριες γράφουν για τη δική τους πόλη. Το “Elflein”, όπως
λέγεται, είναι ένα μικρό κείμενο ή ακόμα και ποίημα, χωρίς ρίμα, που
αποτελείται από μόλις 11 λέξεις ( εξ ου και το όνομά του «εντεκαράκι»). Οι 11
αυτές λέξεις κατανέμονται σε πέντε σειρές ως εξής: στην πρώτη και στην
πέμπτη σειρά/στίχο γράφουμε μόνο μία λέξη, ενώ οι υπόλοιπες λέξεις
κατανέμονται αντίστοιχα στις υπόλοιπες σειρές/στίχους. Δύο λέξεις στη
δεύτερη, τρεις στην τρίτη και τέσσερις στην τέταρτη. Το δέλεαρ είναι, ότι οι
μαθητές/τριες πρέπει να τηρήσουν την αυστηρή φόρμα του “Elflein” και να
αξιοποιήσουν το λεξιλόγιο που διδάχτηκαν στη συγκεκριμένη ενότητα. Έτσι, η
παραγωγή λόγου γίνεται με παιγνιώδη τρόπο, απαλλαγμένο από αυστηρά
μαθησιακά και αξιολογικά πλαίσια και η γλώσσα στόχος χρησιμοποιείται με
δημιουργικό τρόπο, ενώ παράλληλα λειτουργεί ως εργαλείο έκφρασης και
επικοινωνίας.
Οι μαθητές του Γ2 συμμετείχαν με ενθουσιασμό στην όλη διαδικασία και μέσα
από το δημιουργικό αυτό παιχνίδι, έγραψαν τα δικά τους κείμενα/ποιήματα
για τη δική τους πόλη, τη Θεσσαλονίκη.

https://padlet.com/vakal/elflein-u7tj14tk6yr7zkv5

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ Κ. ΧΟΥΡΙΔΟΥ ΠΟΛΥΞΕΝΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ -ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ

https://padlet.com/vakal/padlet-sb2m2j5gq09ciz6t

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *